vrijdag 25 juli 2014

Gier maken

Ik had er al vaker over gelezen en toen de tomatenplanten in de kas de verschrikkelijke aardappelziekte kregen heb ik al het zieke blad eraf gehaald en ben ik aan de slag gegaan met het maken van brandnetelgier!
Dus de hele tuin afstruinen op zoek naar brandnetels en in een emmer met regenwater doen. Nadat het is gaan gisten het water lekker stinkt en bruin is is de gier klaar. Het stinkende spul in flessen en daar is je vloeibare plantenvoeding! Geniaal toch!

En ik ging er meer over lezen en ben nu ook aan experimenteren met verschillende soorten onkruid. En hoe toevallig ook weer mijn lieve vriendin mamasha kwam bij ons langs op weg naar hun vakantiebestemming en bracht het prachtige boek van mme zsazsa de moestuin mee waar ook een stuk over het maken van gier in staat. Echt een aanrader voor iedereen die graag in de moestuin bezig is en kookt!

Helaas hebben de tomaten het niet gered in de kas, de buitentomaten gelukkig wel. Ook de aardappels hebben de schimmel gekregen, hier over later meer.

Fijne dag

Groetjes Titi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten