zondag 15 mei 2016

Groeizaam weer

Het was afgelopen week super goed weer voor de moestuin hier. Lekkere temperaturen en regelmatig een bui. Dus er is al heel wat aan het groeien in de moestuin!

 De Partytomaten staan al in de bloei
 En voor het eerst bloemen in een appelboompje die ik vorig jaar gekocht heb. Prachtig die zacht roze bloesem
 Al zo lang ik hier woon wil ik graag een vijgenboom. Ik ben dol op vijgen vandaar. Maar tot nu toe nog geen goed resultaat. Vorig najaar kreeg ik van een vriendin twee stekken. Ik heb ze overwintert in de kas. 1 lijkt helaas dood te zijn maar de andere komt goed in het blad en het lijkt erop dat er een vijg aan het ontwikkelen is! 
 De blauwe honingbes vormt zijn eerste bessen
 Aardbeien beginnen te bloeien
 De eerste rode bessen hangen aan de struik
 En het begin van een ronde courgette
 de tuinbonen staan in de bloei, en wat ruiken ze lekker!
 De sla groeit snel
 en de erwten klimmen in hoog tempo de lucht in! Van twee oude fietsenwielen maakte vriendlief  een klimrek. Het zaad komt van de buurvrouw en bij haar waren deze erwten vorig jaar wel 2 meter hoog geworden, vandaar een hoog fietsenrek
Heerlijk dat het allemaal weer op gang komt

Fijn Pinksterweekend

Groetjes Titi

7 opmerkingen:

  1. Dat kun je wel zeggen :) Alles groeit even goed, gezellig hé en over een tijd oogsten, dat is dubbel plezier :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat staat alles er mooi bij! Bij mij gaat het allemaal wat minder hard, maar komt vast ook wel. O ja, ik heb de dille plantjes inmidddels gevonden, had ze op een andere plek gezaaid dan ik me herinnerde en er staat notabene nog wel een mooi bordje bij (en nee, zo groot is mijn tuin nu ook weer niet, hahaha) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo bijzonder dat elk jaar alles weer gaat groeien en bloeien!
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een net tuintje! Ik heb nog veel werk vrees ik... Kun je de slakken een beetje weghouden? Ik niet :-(
    Die erwtenklimmer ga ik onthouden, dankjewel voor het idee! Erwtjes zijn overheerlijk als ze nog jong zijn en je kunt ze zo plukken en meteen opeten :-)
    Geniet nog van je tuin, je ziet wel dat je groene vingers hebt!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi sigrid,valt wel mee net de netheid hoor, alle rommelhoekjes worden natuurlijk niet zo snel gefotografeerd....ik heb nog niet zoveel last van slakken dit jaar. Misschien door de hoeveelheid padden in onze tuin. En ja niks gaat boven de smaak van verse jonge erwtjes!

      Verwijderen
  5. Prachtig die erwten aan dat wiel! Alles gaat als een speer nu...
    groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen