dinsdag 5 juli 2016

Rondje moestuin

Oke het is niet het beste moestuinjaar voor mij...het weer zit niet erg mee (vaak te nat en te fris) en ik besteed zelf ook iets minder tijd aan de tuin. Maar toch groeit er nog behoorlijk wat hoor! Kijk maar mee:
Partytomaatjes, er hanger er al flink wat aan maar ze moeten nog gaan kleuren. Deze staan tegen het huis en daar is een klein afdakje dus ze staan lekker droog. Doordat het best veel regent hebben mijn meeste tomaten die buiten staan het minder naar hun zin...
 Rode bessen, dit jaar voor het eerst dat de plant wat draagt, lekker hoor dat smaakt naar meer!
 Komkommers in de kas groeien goed. Al een paar van kunnen oogsten. De komkommers die je hier ziet worden ongeveer 25 cm lang en zijn lekker stevig. 
 Muismeloen heb ik dit jaar voor het eerst. Het zaad kreeg ik van een vriendin. De planten groeien goed en in het begin vielen alle vruchtbeginsels van de plant af. Ik heb ze in de kas staan dus ik dacht dan worden ze misschien niet bevrucht. Maar nu beginnen ze lekker te groeien. Ik heb er een geproeft maar die was toch nog niet rijp denk ik. Nog even geduld dus....
 Verschillende tomatenten soorten in de kas. Hier op de voorgrond de tigarella

 Verschillende slasoorten staan gezellig naast elkaar! We hebben al veel sla gegeten maar er schiet ook heel veel door. Daar zijn de kippen dan weer heel gelukkig mee!
 Peultjes, het zullen wel zo´n beetje de laatste zijn. We hebben er heerlijk van kunnen eten!

 Aardbeien gaan dit jaar niet zo goed als vorig jaar ze missen echt warmte maar we oogsten toch elke dag wel wat aardbeien en dat blijft toch genieten, verse aardbeien op een beschuitje....

 Tuinbonen, daar hebben we ook al wat van gegeten. Kijk niet naar al het onkruid, daar word aan gewerkt....
 Voor het eerst heb ik uien kunnen oogsten. Elk jaar probeer ik het maar meestal word het niks. Dit jaar gingen de rode uien in een verhoogde bak met wortels en dille en tadaaaa!
Courgettes komen dit jaar langzaam op gang. 1 van kunnen oogsten tot nu toe maar het begin is er!
En hier word ik dan toch heel gelukkig van. Weer een heerlijk maaltje aangevuld met verse aardappels uit de tuin.

Fijne dag
Titi

3 opmerkingen:

  1. Toch al fijn kunnen oogsten en eten uit eigen tuin :) Tja de zon heeft toch ook een belangrijke taak en als die niet mee doet :( Leuk dat je bessen en de uien het goed doen. Ik denk dat er onverwacht veel uurtjes in zo'n tuin gaan zitten. Bedankt voor het mogen meegenieten :-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er toch heel goed uit hoor! En geen enkele slakkenhap uit je sla, waaw! Het onkruid valt trouwens ook goed mee hoor, ik zie daar precies wat Oost-Indische kers uitkomen in de buurt van je tuinbonen? Ook lekker! En mooi en goed tegen bladluis.
    Laat het nog smaken hé,
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mjammie! Dat ziet er allemaal bijzonder smakelijk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen