zondag 19 mei 2013

lekkere muffin en patroon kroon

Eindelijk een echt lekker muffin recept! met havermout en verse blauwe bessen. Ik koos ervoor om de muffins te wecken

Dan bak je de muffins dus in de potjes, dan sluit je ze en weck je ze. Alleen deze potjes had ik hier nog nooit voor gebruikt en het bleek geen succes....3 van de 5 zijn er kapot gegaan. Volgende keer toch maar weer gewone weckpotjes gebruiken, jammer want ik vond het er zo leuk uit zien...

Op verzoek hier een beschrijving van het kroontje van het knuffelprincesje:

- aantal losse deelbaar door 8 tot de gewenste lengte
- een stokje in de vierde losse vanaf de naald
- 3 losse en 1 halve vast is de eerste losse (is picotje)
-nog drie stokjes met picotjes in dezelfde steek
- nog 1 stokje in dezelfde steek
-1 vaste in de vierde losse van de eerste toer(is 5 stokjes en vier picotjes in dezelfde steek)

Dit blijven herhalen tot eind van je losse ketting

Ik hoop dat het duidelijk is, zo niet dan hoor ik het graag

Vandaag schijnt de zon al weer, het wordt vast weer een heerlijke dag!

Groetjes Titi


4 opmerkingen:

  1. Ziet er wel lekker uit :) Wecken? Ik wist niet dat dat kon :) weer wat geleerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer... wist ook niet dat het zo kon! (met geschikte potjes dan...;-))
    Fijn weekend verder Martine, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh het water loopt me in de mond van je muffins in die potjes....hoe doe je dat wecken dan precies?!?!?Ziet er ontzettend leuk uit moet ik zeggen en je knuffeldoekje met die prachtige kroon op zijn hoofdje is ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi angeline, het wecken doe je door onder in een grote pan een schone doek te leggen. Dan zet je de potjes erin en vul je de pan totdat de potjes 3/4 onder staan. Dan zorg je dat het water tegen de kook komt (90 graden) en doe je de deksel er op. Een half uurtje zo op laten staan en dan is het klaar.
      Groetjes martine

      Verwijderen