zondag 28 juli 2013

Imker

Een van mijn buurvrouwen is imker. Ik had al vrij snel door dat ik daar honing kon kopen. Superlekker!
Helaas viel dit jaar de honingopbrengst tegen door het slechte weer. Ik had al een paar keer gevraagd of er weer honing was. Laatst kwam ze net van de bijen en kreeg ik van haar de honingraad. Ze zei da ik ze in repen moest snijden en in een pot moest doen. Dus gedaan en alle honing is er nu lekker uit aan het lopen!

Op de raad zelf kan je kauwen, verder weet ik eigenlijk niet wat je er mee kan, iemand nog tips?

Fijne dag

Groetjes Titi

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! Geen idee dat dat zo werkte: de raat leeg laten lopen. Ik weet niet wat je met de raat kunt doen. Is het was? Kun je het dan niet smelten en een kaars van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volgens mij is het wel was ja, ik zal eens nazoeken of dat kan, goed idee!

      Verwijderen
  2. mmmmmmmmmmm lekker die honing
    ben er gek op
    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen