zondag 6 april 2014

leven in de tuin

Heerlijk leven in de tuin! Naast dat ik zelf veel meer buiten leef met dat heerlijke weer word onze tuin ook steeds levendiger!
Een paar weken geleden hebben we onze kippenfamilie een beetje uitgebreid
De twee grote kippen zijn de nieuwste leden van de familie, naast deze twee kwam er nog wat bij....
Namelijk een kwartel! De man van wie we de kippen kochten zei dat het allemaal wel bij elkaar kon dus ik dacht dat is wel gezellig, van alles wat. Maar toen ik op internet over de kwartel ging lezen las ik dat het niet zo'n goed idee zou zijn...gelukkig gaat het hier helemaal goed! De kwartel heeft wel een eigen nachthokje gekregen.
Maar ook de natuur komt tot leven in onze tuin
Deze foto is al wel weer wat ouder, inmiddels zwemmen de eerste kikkervisjes in de vijfer! En natuurlijk nog wat foto's van de plantjes
 De kruisbes heeft al kleine bloemknopjes
 In e kas zijn er al heel wat babyplantjes
 Artisjokken! voor het eerst vanuit een gekochte wortel, ben benieuwd, groeit in ieder geval al aardig!
 De uien doen het al best goed
 sugersnaps
 knoflook
 en de aardbeien zijn al lekker aan het groeien
Ook binnen ben ik al flink aan het zaaien geweest!

Kortom genieten van het prachtige weer en de mooie natuur!

Fijne dag

Groetjes Titi

6 opmerkingen:

  1. O, wat mooi al dat jonge goed. Geweldig dat je zelf artisjokken verbouwt, jammie! Hier gaat al dat zaaien ook lekker, ben benieuwd of er ook wat aankomt. Als ik naar mijn perenboom kijk krijg ik de nijging om meteen een bibliotheek voor perenrecepten aan te leggen, zoveel bloesem zit er aan, maar ik weet uit ervaring dat dat heel erg tegen zal gaan vallen, hihi. Gezellig, van die rondscharrelende kippen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar hihi. Ik heb ook al even gekeken wat je zoal met een artisjok kan doen...hmmm peren, wie weet word het een heel goed jaar en dan ben je maar mooi voorbereid met je recepten!

      Verwijderen
  2. Heerlijk om zo buiten te kunnen leven. Ik heb er ook van genoten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat valt er al een boel te beleven in jouw tuin!
    Zo gezellig die kippen...
    Zo leuk voor je dat je nu zoveel ruimte hebt; ik kan me nog goed herinneren hoe je eerst op de vierkante centimeter moest tuinieren ( net als ik trouwens ;-))
    Geniet lekker verder, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ruimte is inderdaad heerlijk echt genieten! Maar jij bent er denk ik qua buitenruimte ook op vooruit gegaan met de verhuizing of niet?

      Verwijderen