woensdag 23 september 2015

Kokoskransen

Heel holland bakt is weer op de buis. In de eerste aflevering werden er kokosmakronen gebakken. Hmmm lekker maar hier in Duitsland niet te koop. Helaas gebruikte ze glucosestroop in het recept wat je niet zomaar in de supermarkt kan kopen. Dus ik liet het idee van ze ook bakken weer een beetje varen.
Tot dat ik van de week in de supermarkt bakoblaten zag liggen. Ik heb ze toch maar meegenomen en ben een beetje verder gaan zoeken naar een andere recept zonder glucosestroop. Toen vond ik de tip dat je glucosestroop ook kan vervangen door honing en dus heb ik toch het recept van heel Holland bakt gebruikt.
En tadaaa!
Het zijn meer kokoskoeken geworden. Je had een groot spuitmondje nodig en die had ik niet. Toch geprobeerd met een kleinere maar dat werd een grote kliederboel. Maar ze smaken heerlijk en zijn eigenlijk makkelijk om te maken!
Ook aan de slag? Het recept vind je hier.

Fijne dag allemaal
Groetjes Titi

3 opmerkingen:

  1. Ohhh lekker!
    En wat fijn, met honing! (Hoe is dan de verhouding? )
    Mijn favo programma, zelfs vriendlief vind het leuk en slaat aan het bakken! :-)
    We kijken ook great british bake off, jij ook?
    Smulse!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is evenveel honing als glucose. Makkelijk dus. Kijk eigenlijk niet naar de Britse versie, goed idee. En wat fij n een bakkende vriend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie! Ik maak ze wel eens als ik eiwitten over heb, maar dan gewoon naar een recept uit een bakboek (ouderwets he ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen